Kinderwens.png

Probeer je natuurlijk zwanger te worden? Of zit je in een fertiliteitstraject?

Vanaf de kinderwens speelt voeding een belangrijke rol!

1_edited.jpg

Zwanger zijn is eten voor twee!

Hoe pak je dit aan?

Welke voedingstoffen hebben jij en je kindje zeker nodig?

Wat mag je niet eten?

32.jpg

Hoe kan je gezond afvallen na de zwangerschap?

Hoe voorzie je jouw moedermelk van voldoende voedingsstoffen?

 

Kinderwens

Wanneer je probeert zwanger te worden zijn gezonde voedingsgewoontes zeer belangrijk. 

​Een gezond en gevarieerd voedingspatroon draagt bij aan je vruchtbaarheid en geeft je kindje een goede start, letterlijk vanaf dag 0! Veel mama’s weten namelijk de eerste weken niet dat ze zwanger zijn, terwijl in deze weken de basis wordt gelegd voor alle lichaamsfuncties.

​Ook wanneer je de stap hebt gezet naar een fertiliteitstraject kan gezonde voeding een extra ondersteuning bieden.

Uit ervaring weet ik dat het een moeizaam proces kan zijn waarin je je vaak een toeschouwer voelt van je eigen traject. Voeding kan hierbij bevorderend zijn, niet enkel voor je lichaam maar ook voor je gemoedstoestand. Je voedingskeuze is iets wat je zelf in handen hebt, iets waar je zelf de controle over kan nemen.

​Tijdens een individuele begeleiding bekijk ik graag samen met jou je persoonlijke noden.

 

Zwangerschap

Tijdens je zwangerschap moet je eten voor twee! Hoe pak je dit aan? De voeding die jij eet ondersteunt de ontwikkeling en de groei van je kindje in de baarmoeder. Een gezonde en gevarieerde voeding is dus van groot belang.

Jammer genoeg word je als toekomstige mama regelmatig geconfronteerd met wat je allemaal niet mag eten. En zelfs hier zijn vaak heel wat onduidelijkheden over.

De focus zou niet mogen liggen op wat je NIET mag eten, maar op wat je vooral juist WEL mag eten.

Hoe zorg je ervoor dat er snel een lekkere en gezonde maaltijd vol essentiële voedingsstoffen op tafel komt? En wist je dat de smaakontwikkeling van je baby al start in de baarmoeder? Hoe ga je om met misselijkheid, overgeven en andere zwangerschapskwaaltjes?

Ik help je graag op weg naar het beste eetpatroon voor jou en je baby!

Je kan kiezen tussen een individueel traject volledig aangepast op jou persoonlijke noden of je kan deelnemen aan de online cursus - Zwanger zonder Zorgen - waar naast voeding ook andere topics rond zwangerschap aan bod komen.

 

Na de bevalling

Na de bevalling heeft je lichaam tijd nodig om te herstellen. Starten met een streng dieet om op korte termijn snel je ‘overtollige’ kilo’s kwijt te geraken is dus geen goed idee!

Je lichaam heeft de tijd nodig om te “ontzwangeren”. Wil dit zeggen dat je in de tussentijd niets kan doen om je lichaam te helpen? Nee in tegendeel zelfs! Het aanleren van gezonde voedingsgewoontes ondersteunt niet alleen het herstel maar zorgt er ook voor dat je de juiste balans zal vinden op lange termijn.

Ook wanneer je gekozen hebt om borstvoeding te geven is het belangrijk om stil te staan bij je eetpatroon. Voldoende drinken en gezonde voedingsgewoontes kunnen de productie van moedermelk bevorderen, maar het tegenovergestelde kan gebeuren wanneer je bepaalde voedingsstoffen niet meer binnenkrijgt.

Ik wil je graag informeren en motiveren om op een gezonde manier te herstellen en je lichaam terug in vorm te krijgen! Als jonge mama is het zo belangrijk om je fit en energiek te voelen!